WYCIECZKA PO POLSCE!

Mój pierwszy wpis poświęcam mojej ostatniej wycieczce po Polsce, która odbyła się między 9 a 14 lipca. Podczas podróży odwiedziłam Szczytno, Lublin, Sandomierz oraz Kurozwęki .

1. Szczytno to miasto na północy Polski, w województwie warmińsko-mazurskim. Warto odwiedzić tutaj ruiny zamku krzyżackiego z 1370 roku, barokowy kościół ewangelicko – augsburski z 1718 roku oraz Muzeum Mazurskie. W wolnym czasie można pójść na spacer promenadą wzdłuż jeziora lub popływać rowerkiem wodnym.

Polecam:

– Hotel Krystyna, który usytuowany jest nad jeziorem oraz blisko centrum miasta. –> link

Rycerze broniący zamku w Szczytnie

2. Lublin, miasto położone w Polsce wschodniej, jest stolicą województwa lubelskiego. Jest jednym z najstarszych miast w Polsce dzięki czemu można tutaj znaleźć wiele ciekawych zabytków. Warto odwiedzić Stare Miasto oraz jego okolice, gdzie znajdują się zabytkowe kamienice oraz budowle sakralne. Warto odwiedzić również zamek lubelski, który jest jednym z symboli miasta. Ciekawostką może być również 300 metrowa trasa podziemna pod zabudową miasta – Lubelskie Podziemia.

Stare Miasto w Lublinie

Polecam:

– Akwarela Cafe –> link

– Restauracja Czarny Tulipan – dobry kurczak po prowansalsku –> link

3. Sandomierz to miasto w województwie świętokrzyskim. Pewnie wielu osobom, w tym również mnie kojarzy się z serialem o Ojcu Mateuszu, to skojarzenie przyszło mi od razu kiedy weszłam na rynek Starego Miasta i zobaczyłam drogę, którą zazwyczaj główny bohater przemierza na swoim rowerze. Niestety ekipy serialu nie spotkałam, ale za to mogłam zobaczyć wiele ciekawych miejsc. Przechodząc przez Bramę Opatowską dotarłam do rynku, nad którym wznosi się Ratusz wybudowany w XIV wieku, następnie odwiedziłam Zamek z IV wieku, w którym dziś mieści się Muzeum Okręgowe.

Polecam:

– Restauracja Ha Noi na ulicy Sokolnickiego – dobre jedzenie, chociaż niestety zdarza się, że nie mają tego co jest w karcie i trzeba wybrać coś innego, myślę, że warto jednak zaryzykować jeżeli ktoś lubi azjatyckie jedzenie, szczególnie, że ceny nie są wygórowane.

Ratusz na rynku

4. Kurozwęki to kolejna mała wieś w województwie świętokrzyskim, znana przede wszystkim z jedynej w Polsce hodowli bizonów amerykańskich. Przyjeżdżając do Kurozwęk warto odwiedzić cały Zespół Pałacowy, w skład którego wchodzi Pałac, udostępniony do zwiedzania z przewodnikiem, Mini Zoo, gdzie mieszkają między innymi szop, króliki, świnki wietnamskie, strusie, kozy oraz wspomniane wcześniej bizony. Na terenie Zoo organizowane jest Bizon – Safari, czyli wycieczka wozem po zagrodzie Bizonów, dzięki czemu można zobaczyć zwierzęta z bliska.

Pałac w Kurozwękach

Skomentuj

