PODRÓŻ KULINARNA DO TURCJI!

Tak jak pisałam wczoraj.. zrobiłam dziś obiad. Nie zdarza mi się to często.. obiadki mamusi😉 ale czasem lubię coś upichcić. Przygotowane przeze mnie danie smakowało mojej rodzince więc postanowiłam podzielić się nim również z Wami.. Zapraszam na kulinarną podróż do Turcji.

Pilaw, bo tak nazywa się potrawa, którą przygotowałam, to podstawowe danie kuchni tureckiej. Włochy mają swoje risotto, a Turcja swój pilaw, czyli potrawkę z ryżu, z warzywami oraz baraniną… Ja akurat zeuropeizowałam troszkę mój obiad i baraninę zamieniłam na kurczaka!

Oto przepis na 4-5 osób:

Składniki:

  • 800 g fileta z kurczaka
  • 3 papryki (zielona, czerwona, żółta)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/3 szklanki rodzynek
  • 70 g migdałów
  • 0,5 litra bulionu drobiowo-warzywnego (może być kostka rosołowa ;))
  • 300 g ryżu
  • przyprawy: słodka i ostra papryka, curry, imbir, pieprz

Jak przygotować pilaw:

  • kroimy filet z kurczaka w dużą kostkę, przyprawiamy papryką ostrą i słodką oraz pieprzem, podsmażamy
  • kroimy paprykę, cebulę, siekamy czosnek i dodajemy do kurczaka; kiedy papryka będzie już miękka, dodajemy rodzynki oraz migdały; wszystko mieszamy, dodajemy curry, imbir oraz pieprz, dusimy pod przykryciem parę minut
  • płuczemy ryż kilkukrotnie na sitku do momentu, aż woda przestanie być mętna (dzięki temu ryż pozostaje sypki)
  • ryż wrzucamy do naszego garnka z kurczakiem i warzywami z odrobiną bulionu, następnie bulion dodajemy stopniowo, mieszając potrawkę
  • dusimy pod przykryciem około 10 minut, często mieszając by uniknąć przywarcia ryżu do garnka😉
  • smacznego!

Mam nadzieję, że potrawa Wam zasmakuje. Czekam na komentarze!

Oto zdjęcia mojego obiadku:

Tags: , ,

4 responses to “PODRÓŻ KULINARNA DO TURCJI!”

  1. Agata says :

    wygląda smakowicie. Ja również sama gotuję dość rzadko więc chętnie korzystam z przepisów, tym razem na sobotni obiadem przygotuję pilaw. Dzięki za przepis🙂

  2. Asia B says :

    Mam nadzieję, że Ci zasmakuje!

  3. Agata says :

    A pilaw parę dni temu zrobiłam🙂 wyszło niezłe, trochę za mało dodałam pieprzu, ale dało się to skorygować. Uwielbiam curry🙂
    A rada z płukaniem ryżu super działa, nigdy tego nie robiłam, zawsze wlewałam do garnka odrobinę oliwy i dzięki temu też się nie klei. Płukanka jest lepsze jeśli ktoś nie lubi tłustego ryżu:)

  4. Asia B says :

    Pomysł z płukaniem ryżu też dopiero niedawno odkryłam🙂 ale faktycznie działa! Ja też uwielbiam curry🙂

Skomentuj

