ZAMEK JAK Z DISNEYA

Chyba każdy z nas chciał kiedyś znaleźć się w bajce. Zamki, pałace, piękne balowe suknie, rycerze na białych koniach… Oczywiście uciekanie w świat bajek to nie zawsze dobry pomysł, ale wizyta w bajkowych miejscach w normalnym świecie jest czymś naprawdę fajnym. Myślę, że każdy z nas zasługuje czasem na chwilę przerwy i relaksu, w innym, kolorowym, bajkowym świecie.

Od zawsze uważałam, że bajki Disneya są najlepsze.. Oczywiście dzisiaj jest wiele wytwórni produkujących świetne bajki, ale Disney pozostaje klasyką.. i ten zamek, który pojawia się w czołówce przed każdą produkcją, zarówno bajkową oraz filmową tej firmy. W Polsce również mamy taki zamek, no może nie dokładnie taki sam, ale będąc tam miałam wrażenie, że to zamek jak z Disneya!

Mówię o zamku w Mosznej (woj. opolskie). Swój disney’owski wygląd zawdzięcza z pewnością paletą barw oraz dużej ilości wysokich, strzelistych wieżyczek. Obiekt położony jest w przepięknym zespole parkowym, który jest wspaniałym miejscem na spacer w słoneczne, letnie dni czy podczas złotej, polskiej jesieni jaką mamy w tym roku. W parku zostały odnalezione pozostałości zamku templariuszy oraz ślady średniowiecznej palisady. Obecnie znajduje się tutaj hotel oraz centrum leczenia nerwic, dlatego też tylko jego część udostępniona jest dla zwiedzających. Zwiedzanie zamku odbywa się tylko z przewodnikiem.

Moszna znajduje się w województwie opolskim, między Krapkowicami a Prudnikiem. Łatwo tutaj dotrzeć samochodem zjeżdżając z autostrady A4 w kierunku Krapkowic. Jest to miejsce, do którego odwiedzenia na prawdę gorąco zapraszam. Lubię zwiedzać zamki, pałace, ruiny zamków.. Taki zamek widziałam pierwszy raz w życiu i naprawdę zrobił na mnie wielkie wrażenie. Poczułam się troszkę jakbym była w innym świecie.

Jutro wybieram się do Krakowa – mojego ulubionego polskiego miasta🙂 Może uda mi się przywieźć Wam kilka fajnych zdjęć! Cieszę się, że mojego bloga odwiedza coraz więcej osób, ale cieszyłabym się jeszcze bardziej mogąc przeczytać Wasze komentarze🙂 Dziękuję i zapraszam do kolejnych odwiedzin!

Moszna znajduje się w województwie opolskim, między Krapkowicami a Prudnikiem. Łatwo tutaj dotrzeć samochodem zjeżdżając z autostrady A4 w kierunku Krapkowic.

6 responses to “ZAMEK JAK Z DISNEYA”

  1. Agata says :

    Kraków jest piękny, lubię go mimo, że jestem Warszawianką🙂
    Zamek rzeczywiście cudny, uwielbiam takie klimaty! Wielka szkoda, że w wielu miejscach nie można jeszcze robić zdjęć w środku…Ale trudno, nadejdą może lepsze czasy🙂

    • Asia B says :

      Ja uwielbiam Kraków, moje ulubione miasto w Polsce🙂 a zamek w Mosznej bardzo fajny🙂 bajkowy🙂 i nikt nie robi problemu z robieniem zdjęć.. ale na Wawelu już robią😉

  2. DIDI says :

    Ja także mam swój DISNEYOWSKI ZAMEK…..ZAKOCHAŁAM SIE W NIM BEDAC MAŁA DZIWCZYNKA KIEDY JADĄC Z MAMA DO POBLISKIEGO KAMIEŃCA ZĄBKOWICKIEGO ZOBACZYŁAM GO Z OKNA SAMOCHODU…I DO DZIS KIEDY JESTEM W MOICH RODZIMYCH STRONACH ZAGLĄDAM DO TEGO CUDNEGO CZTEROWIEŻOWEGO , OZŁOCONEGO W SŁOŃCU CUDU ARCHITEKTONICZNEGO………..pOZDRAWIAM CIEPŁO JESZCZE Z HISZPANII…..ALE JUZ JEDNA NOGĄ NA ŚWIĘTA W POLSCE. DIDI

  3. Asia B says :

    Nie byłam nigdy w Kamieńcu, ale może kiedyś pojadę zobaczyć również ten zamek🙂
    Pozdrawiam gorąco i spokojnej podróży do Polski!

  4. MacKati says :

    O, tam nas jeszcze nie było. Ale to się na pewno zmieni. Pozdrawiam!

  5. Seven says :

    I went to tons of links before this, what was I thigkinn?

Skomentuj

