SAMODZIELNA WYCIECZKA NR 1

Jakiś czas temu, żeby nie powiedzieć parę lat temu😉, chodziłam do gimnazjum. Wtedy po raz pierwszy pojechałam na wycieczkę nie z  rodzicami, a z koleżanką z klasy. O tym ile musiałam się napracować, żeby dostać zgodę na ten wyjazd nie wspomnę. Zapakowałyśmy rzeczy i w drogę.. do Poznania.

Po kilku godzinach drogi pociągiem dotarłyśmy w końcu na dworzec główny w Poznaniu, które nie zrobił na mnie zbyt wielkiego wrażenia – nie wiem czy był lepszy czy gorszy od tego w Katowicach jednak tak samo jak ten w stolicy Śląska nie przypadł mi do gustu (zobaczymy jak będzie wyglądał nowy dworzec w Katowicach, ale na to jeszcze chwilę zaczekamy).

Poznań sam w sobie jest nawet ładnym miastem, oczywiście mojego ukochanego Krakowa nie pobije, ale można tutaj zobaczyć wiele interesujących miejsc: ładny rynek z kolorowymi kamieniczkami oraz ratuszem z koziołkami, piękny Zamek Cesarski czy Park Wieniawskiego.

W Poznaniu spędziłam tylko 3 dni dlatego też nie miałam zbyt wiele czasu na zwiedzanie ciekawych miejsc, jednak gdybym miała coś polecić to myślę, że w mojej pamięci najbardziej zapadł Zamek Cesarski. Budowę obiektu rozpoczęto w 1905 roku, powstała dla ostatniego niemieckiego cesarza i króla Prus Wilhelma II. Przed obiektem znajduje się piękny i kolorowy ogród.

Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś uda mi się wrócić do Poznania i zwiedzić inne ciekawe miejsca🙂

8 responses to “SAMODZIELNA WYCIECZKA NR 1”

  1. Wszystko o Italii says :

    Naprawdę muszę kiedyś odwiedzić Poznań, bo tam mnie jeszcze nie było🙂

  2. Asia B says :

    Ja byłam raz🙂 ale mam nadzieję, że jeszcze będę miała okazję pojechać🙂

  3. Agata says :

    Bylam w Poznaniu pare lat temu. Bardzo ladne miasto,pamietam, ze bylam pod wrazeniem czystosci na ulicach🙂

  4. Kasia says :

    Ja też jeszcze nigdy nie byłam w Poznaniu, ale chciałabym bardzo zobaczyć to miasto😉

  5. Asia B says :

    @Agata: no czystość w Polsce to niestety wciąż problem, a to smutne😦

    @Kasia: to życzę Ci miłej wycieczki do Poznania w przyszłości🙂

  6. Agata says :

    Oglądałam wczoraj program o Radżastanie i mieszkańcach, dla których ochrona środowiska naturalnego jest bardzo ważna. Opowiedziano historię człowieka, który własnym ciałem obronił zwierzę przed kłusownikami! I tak właśnie głupio się człowiekowi robi, kiedy nawet śmieci nie może posegregować a ktoś potrafi stanąć w obronie zwierzaka i zginąć…

  7. Asia B says :

    W sobotę na zajęciach z obsługi ruchu turystycznego pani opowiadała jak pewnego dnia jej 4 letnia córka stwierdziła idąc chodnikiem „popatrz mamo jak tu u nas brudno”, a pani na to „posprzątaj swój pokój, a potem mów o tym, że na podwórku jest brudno”.. coś w tym jest..

Skomentuj

