GARDONE RIVIERA

Za oknem wciąż leży śnieg, wieje wiatr, jest zimno. Co gorsza straszą, że będzie jeszcze zimniej. Nie pierwszy raz piszę, że nie lubię zimy… Od kilku dni przeglądam oferty wyjazdów wakacyjnych marząc o ciepłym morzu i ładnych widokach. Wspominając moje wakacje nad Jeziorem Garda postanowiłam zaprosić Was do kolejnego, po Malcesine, miasta nad tym właśnie jeziorem, a zwie się ono Gardone Riviera.

Widok na jezioro Garda z Mauzoleum

W Gardone Riviera znajduje się najważniejszy dla Włochów zabytek nad Gardą. To miejsce, odwiedza każdy przybywający w te strony turysta, a w szczególności fani włoskiej literatury. Dlaczego? Bo właśnie tutaj można zobaczyć ogromną posiadłość włoskiego pisarza i polityka Gabriele d’Annunzio. Mówię oczywiście o Vittoriale degli Italiani, posiadłość, którą miałam okazję zwiedzić podczas mojej wizyty nad największym włoskim jeziorem. Na jej terenie można zobaczyć dziób okrętu, na którym właściciel pływał podczas wojny, samochód oraz samolot d’Annunzia, amfiteatr, gdzie do dziś wystawiane są sztuki, opery, a także odbywają się koncerty.

Dom d’Annunzia

W górnej części wielohektarowego ogrodu znajduje się mauzoleum, gdzie w jednym z sarkofagów spoczywają zwłoki poety. W jego domu, którego zwiedzanie odbywa się wyłącznie z przewodnikiem, znajduje się Muzeum Wojenne, a w budynku obok można zobaczyć salę kinową. Po obejrzeniu tych najważniejszych miejsc w Vittoriale degli Italiani, warto wybrać się na spacer po parku. Jeżeli ktoś zainteresowany jest twórczością d’Annunzio może zakupić jego wydawnictwa w sklepiku znajdującym się na terenie posiadłości w pobliżu wejścia do domu poety.

Widok z balkonu

Cała posiadłość zrobiła na mnie duże wrażenie, przede wszystkim swoim ogromem, ale również wszelkimi zabytkami, przedmiotami, miejscami, które są naprawdę interesujące. Po wakacjach, na zajęciach z literatury na studiach, dowiedziałam się, że Gabriele d’Annunzio nie zawsze był dobrą osobą, między innymi poprzez swoje kontakty z Mussolinim. Z pewnością nie można mu jednak odebrać Jego literackich osiągnięć.

Statek umieszczony na terenie posiadłości

Ceny biletów 2012:
Normalny – od 8 do 16 euro
Ulgowy – od 6 do 12 euro
Ceny zależą od tego, co chcemy zobaczyć. Najtańsze bilety dotyczą wstępu na teren Vittoriale, a najdroższe obejmują zwiedzanie całości, łącznie z domem oraz muzeum. Cena może nie jest najniższa, ale naprawdę warto!

Pomnik na szczycie Mauzoleum

Pozdrawiam i do następnego wpisu!

Tags: , ,

6 responses to “GARDONE RIVIERA”

  1. Ola says :

    widzę, że nie tylko ja wpadłam na pomysł organizowania juz wakacyjnego wyjazdu w styczniu:)

  2. Asia B says :

    Ja zawsze planuję dużo wcześniej🙂 Lubię to przeglądanie ofert, planowanie, czytanie przewodników, wybieranie najlepszych dla mnie opcji🙂 Mam nadzieję, że w tym roku również uda mi się pojechać w fajne miejsce!
    Pozdrawiam🙂

  3. Mazena says :

    Ciekawe miejsce, uważam, że warto wydać na bilet wstępu, bo może nie będę powtórnie w tym miejscu i przejdzie mi koło nosa możliwość zobaczenia, zwiedzenia czy pobycia w danym miejscu!

  4. Asia B says :

    Mażena masz rację! Zawsze się zastanawiam czy warto czy nie.. Szkoda mi pieniędzy.. Ale potem stwierdzam, że mogę już tu nie wrócić.. a powtórny przyjazd w to samo miejsce będzie kosztował więcej niż kupienie wejściówki gdy już tam jestem😀
    P.S. Dlatego wydałam 140 euro za 20-minutową przejażdżkę Ferrari

    Pozdrawiam🙂

  5. Kasia says :

    Asia, nie tylko Ty nie lubisz zimy!🙂 Ale dzięki Twojemu wpisowi powiało ciepłem, i ta zieleń! Tęsknię za nią. A na taką wycieczkę z chęcią bym się wybrała🙂

Skomentuj

