PANORAMICZNE ZDJĘCIA Z APARATEM SONY

Wyjeżdżając na wakacje lub krótszą wycieczkę zawsze zabieram ze sobą kilka najważniejszych rzeczy: telefon, okulary przeciwsłoneczne, dobrą książkę i aparat, bo czym byłaby podróż bez pięknych wspomnień uwiecznionych na zdjęciach. Parę dni temu zostałam poproszona o przybliżenie czytelnikom jednego z aparatów z serii Sony Cyber-Shot. Oczywiście bez chwili namysłu zgodziłam się ponieważ sama robię zdjęcia jednym z tych aparatów.

Wybierając aparat biorę pod uwagę kilka rzeczy. Zawsze pamiętam o tym, że nie jestem zawodowym fotografem, a zdjęcia robię dla przyjemności, dlatego też aparat powinien być ładny, zgrabny, nie za duży, żeby nie zajmował połowy mojego bagażu, łatwy w obsłudze i z fajnymi funkcjami, które pomogą mi zrobić interesujące zdjęcia bez dużego doświadczenia. Z nowej oferty aparatów Cyber-Shot wybieram Sony DSC-WX50. Jest to mały, kieszonkowy aparat kompaktowy o dużych możliwościach, nie tylko jeżeli chodzi o robienie zdjęć, ale także o kręcenie filmów, co również jest dla mnie ważne, między innymi podczas koncertów, na które lubię chodzić.

Na pierwszy rzut oka aparat zwraca na siebie uwagę dużą gamą kolorów, w których występuje. Jeżeli jednak o mnie chodzi wystarczyłby tylko jeden – czarny. Ma natomiast wiele fajnych funkcji, które wydają się interesujące zarówno dla początkujących fanów fotografii jak i dla tych bardziej zaawansowanych. Pierwsza rzecz, która zwróciła moją uwagę to tryb 3D Sweep Panorama, z funkcją wykrywania twarzy i ruchu, która umożliwia wykonywanie zdjęć panoramicznych za pomocą jednego obrotu aparatem – kto z nas nie miał problemu uchwycenia całej grupy wycieczkowej na jednym zdjęciu? Dzięki tej funkcji możemy nie tylko zrobić grupowe zdjęcie, ale także uchwycić w kadrze przepiękne widoki podczas bliższych i dalszych podróży.

Wielokrotnie przeglądając zdjęcia w czasopismach lub w internecie zastanawiałam się jak zrobić zdjęcie z rozmytym tłem. Aparat ten umożliwia zrobienie zdjęć przedstawiających ostry obiekt na pierwszym planie oraz rozmyte tło. Podoba mi się również duża jakość zdjęć przy słabym oświetleniu, co zawsze było dla mnie problemem. Bardzo lubię zdjęcia robione wieczorem lub w nocy, a niestety rzadko udaje się by były one ładne i wyraźne. Na wakacjach w Turcji próbowałam zrobić tego typu zdjęcia i przy próbie trzema aparatami, najlepsze wyszły te robione Cyber-Shotem, chociaż był to starszy model niż ten, o którym piszę teraz. Aparat posiada również wiele trybów efektu w obrazie, dzięki czemu można uchwycić przepiękne krajobrazy w bardzo dobrej jakości i różnych stylizacjach: częściowy kolor, obraz HDR (pozwala na wykonanie zdjęć w dużej rozpiętości bez użycia statywu i spędzaniu czasu na obróbkach w programach komputerowych) czy akwarela (kolory wyglądają jak namalowane farbą akwarelą). W aparacie podoba mi się również tryb zdjęć seryjnych. Często robiąc zdjęcia denerwuję się kiedy nieproszony gość wchodzi mi w kadr, a dzięki tej funkcji można zrobić ich kilka, jedno po drugim – nawet jeżeli nikt nie przeszkodzi nam w zrobieniu zdjęcia, dzięki temu możemy wybrać najładniejsze z ujęć.

Jak wspominałam wyżej ważna dla mnie jest również funkcja kręcenia filmów. Aparat ten daje możliwość kręcenia filmów w trybie Full HD. W mojej opinii aparaty Sony mają również plus za jakość dźwięku. Często denerwuję się oglądając fanowskie filmiki z koncertów, i nie tylko, z cyklu „nic nie widzę, nic nie słyszę”, zamieszczane w różnych serwisach internetowych. Dzięki aparatom Sony można uzyskać naprawdę dobrej jakości dźwięk, co dodatkowo cieszy podczas ich oglądania w domu. W stosunku do mojego aparatu H10, WX50 ma jeszcze jedną ważną funkcję. Chodzi mi o regulowany zoom, którego w moim aparacie bardzo mi brakuje. Ciekawą sprawą jest również możliwość zrobienia zdjęcia podczas kręcenia filmiku.

Aparat posiada 16-megapikselowy sensor oraz pięciokrotny zoom optyczny. Wyposażony jest w dobrej rozdzielczości wyświetlacz LCD, w rozmiarze 2,7 cala (6,7 cm). Więcej danych technicznych aparatu znajdziecie na stronie SONY.

Moim zdaniem aparat bardzo dobrze sprawdza się podczas dalszych i bliższych podróży. Jest mały i zgrabny, nie ważny dużo, dzięki czemu nie ciąży w torbie i nie zajmuje wiele miejsca, a przy tym ma wiele ciekawych funkcji przydatnych podczas robienia zdjęć zarówno pocztówkowych jak i samych podróżników.

Spora część zdjęć, którą możecie zobaczyć w tej chwili na moim blogu jest zrobiona właśnie aparatem z serii Sony Cyber-Shot, a dokładniej DSC-H10, który pomimo, że ma już kilka lat również jest godny polecenia.

Lubicie robić zdjęcia? Jakimi aparatami Wy robicie zdjęcia podczas podróży? Jesteście z nich zadowoleni? Korzystaliście kiedyś z aparatów serii Sony Cyber-Shot?

Tagi: ,

2 responses to “PANORAMICZNE ZDJĘCIA Z APARATEM SONY”

  1. Kasia says :

    Po prostu idealny post dla mnie! Chcę sobie kupić jakiś aparat, ale nie miałam pojęcia jaki, bo w ogóle się na tym nie znam… A ten „twój” jest dokładnie taki, jaki chciałam, a zdjęcia też wychodzą ładne… Chyba już wybrałam ;)) Dzięki!

Skomentuj

