Z WIZYTĄ W SIRMIONE

Opalając się dzisiaj na ławeczce zastanawiałam się, o czym mogłabym napisać mój nowy post. Przy temperaturze, która panowała dziś w Siemianowicach postanowiłam cofnąć się wspomnieniami do wakacji nad jeziorem Gardą, gdzie przy przepięknych widokach można schłodzić się w chłodnej wodzie. Zabieram Was do jednego z najładniejszych, moim zdaniem, miejsc nad Lago di Garda – Sirmione.

Widok z zamku w Sirmione

Według zapisów z kronik, historia miasta sięga czasów Etrusków, niestety nie odnaleziono tutaj żadnych waz, posągów czy broni pochodzących z tamtego okresu. Dlatego też narodziny miasta datowane są na lata między 1 rokiem przed Chrystusem a 1 po narodzeniu Chrystusa, ponieważ wtedy wybudowane zostały „Grotte di Catullo”, jeden z najbardziej znanych zabytków Sirmione, które znajdują się na koniuszku tego małego półwyspu. Można tam dotrzeć pieszo, spacerując alejkami lub jadąc  małym busikiem turystycznym. „Groty Katallusa” to nic innego jak szczątki willi, która według zapisków należała do poety Katallusa, jednak nie jest do końca pewne czy rzymski poeta faktycznie mieszkał w Sirmione.

Plakat prezentujący półwysep, gdzie leży Sirmione

Każdego roku do miasta przyjeżdżają rzesze turystów, dlatego też uliczki starówki oraz wąskie chodniki między domami są często przepełnione. Na szczęście ścisłe centrum, okolice zamku Scaligerich, wyłączone jest z ruchu samochodowego, dlatego też nie musimy martwić się, że któryś z kierowców zechce nas potrącić. Ów zamek na wodzie wzniósł w XIII w Mastino della Scala. Przy wejściu często organizowane są wystawy sztuki. Jeżeli jednak zdarzy się, że podczas naszej wizyty nic takiego nie ma miejsca to i tak powinniśmy odwiedzić wieżę zamku, z której rozciąga się wspaniały widok na starówkę oraz jezioro. Przed wejściem do zamku znajduje się „mercato”, czyli targ, na którym zawsze można kupić świeże owoce, i nie tylko.

Zamek Scaligerich

Miasto znane jest również jako uzdrowisko już od czasów Cesarstwa Rzymskiego. Woda o temperaturze 70 stopni wzbogacona o siarkę pomocna jest przy leczeniu między innymi chorób dróg oddechowych czy schorzeń reumatycznych. Oczywiście miasto to jak wszystko nie może mieć tylko plusów, minusem z pewnością są ceny parkingów, chyba najwyższe nad Gardą.

Inne zdjęcia:

Zamek

Zamek

Widok na miasto

W pobliżu Grot Katallusa

Odwiedziliście kiedyś Sirmione? Ja byłam tam tylko jeden dzień, ale chętnie bym jeszcze wróciła! Jak spędzacie majówkę? Jakieś wyjazdy? A może odpoczynek w domu? Ja póki co jestem w domu, ale w czwartek wybieram się do Sandomierza, a w czerwcu planuję dalszą wycieczkę – Budapeszt. Zdjęcia i relacje znajdziecie na moim blogu.

Pozdrawiam!

Tags: ,

10 responses to “Z WIZYTĄ W SIRMIONE”

  1. ZielonaMila says :

    Ciekawy wpis, a zdjęcia przepiękne. Super jest odwiedzać takie miejsca. Pozdrawiam

  2. Agata says :

    nie byłam nad Gardą, miejsce przeurocze, choć rzeczywiście potrafię sobie wyobrazić, że ceny tam windują i windują…
    Zamek imponujący.
    I dobrze, że centrum wyłączone jest z ruchu samochodowego, we Włoszech nieustannie martwić się o zderzenie z piaggio…Przynajmniej tutaj ulga🙂
    pozdrawiam

  3. Przewodnik poznań says :

    achh te Włochy🙂 super post, Pozdrawiam!

  4. Kasia says :

    Ale tam jest pięknie! A widoki na miasto takie jak na Twoim zdjęciu zawsze kradną mi serce… Po prostu cudownie🙂

  5. panbarnaba53 says :

    Ja z Włoch dobrze znam jedynie Sycylię i Kalabrię i może narażę się Ndranghetcie, Commorrze czy innej Cosa Nostrze, ale jedzenie włoskie (podobno najlepsze na świecie) nie smakuje mi wogóle. No może z wyjątkiem lodów. Najpyszniejsze jadłem na Sycylii w miejscowości Taormina i w Kalabrii w miejscowości Tropea. Polecam zwłasza lody cebulowe, paprykowe i pomidorowe🙂.

    • Asia B says :

      Każdy ma swój gust🙂 Ja kocham włoskie jedzenie.. i Włochy..😉 co prawda nie byłam ani na Sycylii ani w Kalabrii, ale kilka miejsc już zwiedziłam i jestem zakochana🙂 A lody pyyyycchaa🙂

Skomentuj

