ZDOBYWAJĄC TWIERDZĘ W KŁODZKU

W ostatnim czasie często zdarza mi się pojechać na krótką wycieczkę gdzieś po Polsce, dlatego kolejny raz chcę zaprosić Was w podróż po naszym kraju. Twierdza Kłodzka – bo to właśnie miejsce, o którym chcę dziś napisać – to ogromna fortyfikacja górująca nad miastem, powstała w miejscu stojącego tutaj wcześniej zamku obronnego. Po zdobyciu tutejszej twierdzy można podziwiać piękną panoramę miasta Kłodzko. Zainteresowani? Zapraszam w drogę!

Szczyt Twierdzy Kłodzkiej

Twierdza Kłodzka to ogromny monument górujący nad miastem Kłodzko.Tutejsze fortyfikacje powstały między XVII a XVIII wiekiem. Wcześniej znajdował się tutaj zamek obronny, jednak historia tego miejsca sięga X wieku, kiedy to istniał tutaj gród obronny. Lata świetności fortyfikacji przypadają na okres panowania pruskiego króla Fryderyka II, który zajmował się rozbudową fortów znajdujących się na Dolnym Śląsku.

Obecnie twierdza udostępniona została turystom. Wspinając się na jej szczyt można podziwiać piękną panoramę Kłodzka, a przy dobrej pochodzie także szczyty Gór Stołowych. Największą atrakcją tutejszej fortyfikacji są chodniki minerskie, czyli popularny podziemny labirynt. Zostały one wybudowane w celu obrony przed zbliżającym się wrogiem. Obecnie turyści za dodatkową opłatą mają możliwość zwiedzenia trasy z przewodnikiem.

Odwiedziliście kiedyś Kotlinę Kłodzką? A może planujecie podczas najbliższych wakacji? Myślę, że naprawdę warto. Polecam również Kopalnie Złota w Złotym Stoku, ale o tym innym razem.

12 responses to “ZDOBYWAJĄC TWIERDZĘ W KŁODZKU”

  1. Basiek says :

    Witam Podróżniczkę 🙂 Byłam ,widziałam, zwiedzałam, potęga jak okiem sięgnąć,patrzyłam sobie na miasto przez lunetę za jedyne 1 zł , pewnie opłata wzrosła,A i miód piłam „Miodowe dni Kłodzka” akuratnie trwały” Pozdrawia serdecznie,

  2. ZielonaMila says :

    Kolejny bardzo ciekawy wpis. Powinien zachęcić do odwiedzenia Kłodzka. Ja już biorę się za szukanie ciekawych informacji o tym miejscu. Pozdrawiam

  3. p-i-f says :

    Pięknie-trzeba odwiedzić 🙂

  4. panbarnaba53 says :

    Twierdza, twierdzą a jakie lochy pod nią. Chyba obecnie nie są udostępnione do zwiedzania, ale miałem tą przyjemność chodzić nimi kilometrami, hmmm – czy uzyłem dobrego słoa przyjemność?

    • Asia B says :

      Ja byłam w zeszłym roku i też miałam okazję przejść lochy 😉 Nie wiem czy przyjemność to dobre słowo, ale z pewnością trafne 😉

  5. MacKati says :

    Twierdzę Kłodzką zwiedzaliśmy także 🙂 świetne miejsce. Zwłaszcza chodniki minerskie – dla osoby, która boi się ciemności i cierpi na klaustrofobię 🙂 Podobno te chodniki nigdy nie odegrały roli w żadnej wojnie, bo zanim je skończono, zmieniła się taktyka wojenna i armaty miały większy zasięg, więc wojsko wroga stało dalej, gdzie chodniki nie sięgały 🙂

  6. polinezjusz says :

    Zwiedzałem tę twierdzę za dzieciaka. Tyle razy przejeżdżam obok i nie mogę jakoś zajrzeć, mam nadzieję, że w tym sezonie się to wreszcie uda! Pozdrawiam

Skomentuj

