NAD ADRIATYKIEM Z BEZDROŻAMI

Sesja na Uniwersytecie zakończona! W najbliższy weekend jeszcze dwa egzaminy w szkole policealnej i mogę rozpocząć wakacje! Wielkimi krokami zbliża się mój wyjazd na miesięczne praktyki do Włoch, jeszcze tylko dwa miesiące. Moje przygotowania rozpoczęłam od poszukiwań odpowiedniego przewodnika, który będzie zawierał zdjęcia i ciekawostki, ale przede wszystkim praktyczne informacje o miejscach, które chcę odwiedzić. Przeglądając strony wydawnictw oraz półki w sklepie znalazłam przewodnik Bezdroży „Adriatyckie wybrzeże Włoch”.

Przy wyborze przewodnika, który zabieram w drogę kieruję się kilkoma kryteriami: lubię ładne zdjęcia przedstawiające interesujące miejsca i zabytki, ciekawostki na temat kultury oraz historii miejsca, do którego się udaję, a także informacje praktyczne. W przewodniku Bezdroży znalazłam to wszystko i wiele więcej.

Pierwsza rzecz, która zwróciła moją uwagę to rozdział poświęcony „hitom adriatyckiego wybrzeża Włoch”, czyli perły architektury, ciekawe budowle, charakterystyczne mosty, atrakcje turystyczne oraz wydarzenia i święta regionalne zebrane w jednym miejscu. Przewodnik zawiera sporo informacji praktycznych, które pomagają nam w przygotowaniach, ułatwiają podróż oraz pobyt na miejscu. Bardzo podobają mi się informacje historyczne oraz kulturalne dotyczące Włoch oraz samego wybrzeża Adriatyku. Nie zawsze przed wyjazdem można znaleźć czas na zgłębienie tej wiedzy, a dzięki tym stronom możemy to zrobić nawet w drodze. Znajdziemy tu informacje na temat kuchni, literatury, muzyki, języka oraz dialektów i wiele innych cennych wiadomości. Do tego wszystkiego dołączone są mapki oraz plany poszczególnych miast. To sprawia, że możemy w inny sposób poznawać i podziwiać miejsca, które odwiedzamy.

W przewodniku znajdziemy informacje o sławnych miastach i zabytkach, a także propozycje obejrzenia tych mniej znanych, które również są godne uwagi. Każdy opis zawiera mapkę, informacje o zabytkach, cenach oraz godzinach otwarcia. Bardzo podobają mi się również tabele z informacjami praktycznymi na temat noclegów, zarówno droższych jak i tych na mniej zamożną kieszeń, propozycje restauracji oraz trattorii, a także adresy informacji turystycznych czy godziny pracy urzędów pocztowych. Zapoznałam się już z opisami miast, które planowałam odwiedzić jak i z tymi, o których nie myślałam, a teraz mam nadzieję je zobaczyć. Wśród tych miejsc znajduje się między innymi Casa delle Farfalle, czyli Dom Motyli, przy Via Jelenia Gora (!) w Milano Marittima.

W przewodniku znajduje się jeszcze jeden pozytywny element, w którym niestety znalazłam literówki, mówię o słowniczku i minirozmówkach. Myślę, że jest to bardzo przydatne w kraju, w którym nie wszyscy chcą posługiwać się językiem angielskim.

Przewodnik oceniam bardzo dobrze. Pomimo, że wiem już sporo na temat Włoch, to dzięki tej książce poznałam kilka nowych miejsc, o których nie słyszałam wcześniej. Przewodnik jest dobrą propozycją dla osób, które swój urlop nad Morzem Adriatyckim planują przeznaczyć na zwiedzanie, a nie plażowanie, ponieważ zawiera wiele informacji na temat zabytków, a o plażach tylko kilka zdań. Jeżeli o mnie chodzi jest to jednak plus.

Autorką przewodnika „Adriatyckie wybrzeże Włoch. Szmaragdowym szlakiem od Triestu do Lecce.” jest Agnieszka Masternak. Książkę możecie zakupić bezpośrednio na stronie wydawnictwa Bezdroża, jak i w dobrych sklepach. Dzięki życzliwości Bezdroży przewodnik możecie wygrać w moim konkursie!

—————————————— KONKURS —————————————–

Obiecywałam konkurs i dotrzymuję słowa!

PYTANIE KONKURSOWE:

Jakie miejsce na adriatyckim wybrzeżu Włoch poleciłbyś/poleciłabyś osobie, która jeszcze nigdy nie była we Włoszech i dlaczego?

ZASADY:

1) Odpowiedzi na pytanie proszę przesłać na adres podrozeija@interia.pl

2) Konkurs trwa do godziny 00:00 30 czerwca 2012. Po tym terminie wybiorę najfajniejszą odpowiedź, której Autor otrzyma książkę „Adriatyckie wybrzeże Włoch. Szmaragdowym szlakiem od Triestu do Lecce.”

3) Wyniki ogłoszę na blogu najpóźniej do 8 lipca 2012. Zwycięzca otrzyma ode mnie mail z potwierdzeniem wygranej i prośbą o podanie adresu, na który wyślę książkę. W przypadku niepodania adresu w ciągu dwóch dni, nagroda trafi do kolejnej osoby.

Dodatkowo będzie mi miło, jeżeli polubicie mój profil na Facebooku, nie jest to jednak obowiązkowe, aby wziąć udział w konkursie.

—————————————— WYNIKI ——————————————-
Ogłaszam, że konkurs wygrywa Rafał za swój opis Wenecji! Do Rafała wysłałam już maila.
Spodobał mi się także opis Asi, która napisała o Cesenatico! To ładne miasteczko, w którym spędziłam wakacje 10 lat temu. Niestety nagroda jest tylko jedna..
———————————————————————————————

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi!

Tagi: , ,

10 responses to “NAD ADRIATYKIEM Z BEZDROŻAMI”

  1. Agata says :

    Oj konkurs fajny…Napiszę na pewno. A zakończenia sesji gratuluję ! 🙂

    • Asia B says :

      Cieszę się, że się podoba i zapraszam do udziału 🙂 Co do sesji to dziękuję! Jeszcze jutro geografia turystyczna Europy w szkole policealnej więc idę się uczyć! Pozdrawiam

  2. monika says :

    Gratuluję zakończenia sesji, ja też już od wczoraj po wszystkim.. przynajmniej do września… 😀 konkurs fajny, ale wiesz z czego zdałam sobie sprawę? Na tych kilka.. albo już nawet kilkanaście wypadów do Włoch nad Adriatykiem byłam tylko w Wenecji. Podobno ciekawsze jest drugie wybrzeże. A praktyk zazdroszczę jak cholera!:P

    • Asia B says :

      Ja skończyłam sesje na USiu, a jutro planuję zakończyć w szkole policealnej 😉 ale geografii turystycznej uczy się lepiej niż językoznawstwa..
      Wiele osób było tylko w Wenecji 🙂 Ale jest tam wiele innych, ciekawych miejsc wartych poznania! Co do drugiego wybrzeża to niestety jeszcze nie byłam 😉

  3. Kasia says :

    Jednak chyba nie załapię się na konkurs, a szkoda! 😦 Co nie oznacza, że przewodnik z chęcią bym przeczytała i odłożyła „na później” 🙂 Może następnym razem! 🙂

    • Asia B says :

      Dlaczego się nie załapiesz? Możesz spróbować 🙂 Jeżeli chodzi o to, że nie byłaś to nie problem, bo może znasz jakieś fajne miasto z opowieści np 😉

  4. Rafffy S says :

    Dziękuje bardzo za uznanie mnie zwycięzca 🙂 zapraszam na moj konkurs na myM blogu. Serdecznie pozdrawiam i dziękuje 🙂

Trackbacks / Pingbacks

  1. NA CAMPINGU NAD GARDĄ « MOJE PODRÓŻE - Czerwiec 27, 2012

Skomentuj

