NA AKROPOLU

Za oknem w końcu świeci słońce, w radio słychać wakacyjne hity, a w internecie z każdej strony dobiegają nas oferty wyjazdów do ciepłych krajów. W tych okolicznościach postanowiłam, kolejny już raz, wspomnieć mój drugi w życiu zagraniczny wyjazd, wakacje w Grecji. Dzisiaj zapraszam na wycieczkę po miejscach sięgających czasów starożytnych, a wciąż wzbudzających zachwyt wśród ludzi, myślę o Atenach.

Najbardziej rozpoznawalnym miejscem w stolicy Grecji jest z pewnością Akropol. To wzgórze mające 95 metrów wysokości widoczne jest z każdego punktu w mieście. Początkowo była to siedziba władców, a od VI wieku p.n.e. miejsce kultu. Wybudowano tutaj wiele świątyń i pałaców.

Największą budowlą na Akropolu jest sławny Partenon. Świątynia ta powstała między 447, a 432 rokiem p.n.e. Budowla została zaprojektowana przez Iktinosa i Kallikratesa na polecenie Peryklesa. Monument jest ogromny i takie samo robi wrażenie gdy się przy nim stoi. Jest to z pewnością najbardziej rozpoznawalny zabytek Grecji. Warto odwiedzić również Narodowe Muzeum Archeologiczne, gdzie znajdują się zbiory sztuki antycznej. Zobaczyć tutaj można między innymi rzeźby oraz fragmenty budowli z Akropolu. W pobliżu wzgórza znajduje się także Teatr Dionizosa z V wieku p.n.e.

Ateny to jednak nie tylko Akropol. Wielkimi krokami zbliżają się tegoroczne Igrzyska Olimpijskie w Londynie. Warto jednak przypomnieć, że to Ateny są kolebką nowożytnych igrzysk. Fanów sportu zainteresuje z pewnością Stadion Panatenejski, gdzie rozgrywały się różnego rodzaju zawody i igrzyska, często niestety bardzo krwawe.

Miło wspominam zmianę warty pod grobem nieznanego żołnierza przy greckim Parlamencie. Myślę, że to fajna atrakcja, którą warto zobaczyć odwiedzając stolicę Grecji.

Wiem, że zdjęcia są kiepskiej jakości, ale zostały zrobione ponad 10 lat temu aparatem z kliszą… Lubię jednak do nich wracać, bo są fajną pamiątką. Byliście w Atenach? Co Wam się najbardziej spodobało? Ja chciałabym jeszcze wrócić do Aten i zobaczyć Akropol nocą, ale póki co planuję zwiedzanie miejsc, w których jeszcze nie byłam. Pozdrawiam!

Tags: , ,

15 responses to “NA AKROPOLU”

  1. Rafffy S says :

    W Atenach byłem 12razy większość służbowo🙂 więc znam je dobrze🙂 wyspy tez są niczego sobie byłem na mniej znanych ale rownież ciekawych mianowicie IOS i Salamina🙂 najbardziej podoba mi sie akropol szczególnie jak nie ma dużo turystów i słychać muzykę tworzona przez kolumny🙂 niesamowite wrażenie piosenki która gra tam już tyle tysięcy lat🙂

  2. Wypad na WEEKEND says :

    O zdjęcia się nie martw. Zawsze można je „podrasować”😉 Do Grecji na pewno się jeszcze wybiorę, jak się unormuje u nich sytuacja w kraju, a sami Grecy nauczą się szacunku dla tych, co ich utrzymują – czyli turystów. 3 lata temu całą noc spędziłem na lotnisku, bo strajkowała grecka obsługa lotów. Nie chcę już podobnej powtórki. Pozdrawiam🙂

    • Asia B says :

      Niestety ciężkie czasy w Grecji.. Niestety jak się nie ogarną to nikt z zewnątrz im nie pomoże. Co do zdjęć, to może i można „podrasować”, ale ja nie potrafię😉 Myślę jednak, że starsze zdjęcia mają też pewien urok😉 Również pozdrawiam!

  3. Rafffy S says :

    Tak praca jest fajna ale często meczaca gdyż w ciagu 2 miesięcy możesz mieć 12wyjazdow więc żądło jesteś w domu tylko bagaż zmieniasz. Ibiza to moja z pierwszych wakacyjnych wakacji ale równocześnie i praca🙂 więc na jedno wychodzi🙂

  4. ZielonaMila says :

    Piękna wycieczka i ciekawe miejsca, bardzo lubię odwiedzać miejsca w których rozgrywały się interesujące wydarzenia z historii. Pozdrawiam

    • Asia B says :

      Ja też lubię takie miejsca🙂 Często odwiedzając takie miejsca zastanawiam się jak ci ludzie to budowali, że tyle lat to przetrwało.. Również pozdrawiam!

  5. Ewa says :

    Jak obiecałam tak i zrobiłam. Melduję się na Twoim blogu i będę sobie do Ciebie Asiu zaglądać.
    Pozdrawiam serdecznie
    Ewa

    • Asia B says :

      Cieszę się🙂 Mam nadzieję, że Ci się tutaj spodoba🙂
      Również pozdrawiam!

      • Ewa says :

        Już mi się podoba🙂. Najgorsze jest to, że nie mam czasu na miłe spędzanie czasu na blogach🙂.
        Walczę z remontem mieszkania, przenoszeniem firmy z jednego miejsca w drugie (tu tez remont mały) i końcówką roku szkolnego dziecka naszego kochanego🙂. Do tego w związku z powyższymi dwoma remontami i uruchamianiem firmy od nowa przepracujemy pewnie w tym roku wakacje. Dobrze, że mam jeszcze zapas już odbytych podróży do opisywania. Tylko jak na razie zupełnie nie mam na to opisywanie czasu😦.

        • Asia B says :

          Rozumiem🙂 Ja ostatnio też miałam trudny czas przez sesje na dwóch kierunkach i problemy zdrowotne rodziców.. Teraz mam chwilę oddechu i pora pomyśleć o wakacjach!
          Co do remontów to nie lubię. Zabiera to dużo czasu i trudno ogarnąć wszystko dokoła.. Ja póki co nie planuję remontów w najbliższym czasie🙂

  6. Ola says :

    Ateny są niesamowite, spędziłam tam tydzień i nie było miejsca na nudę
    Blog o życiu & podróżach
    Blog o gotowaniu

  7. Anna Maria Magdalena says :

    Jako dziecko bywałam w Grecji, w tym wielokrotnie na Akropolu, i widziałam wszystko oczami małego dziecka. Bardzo chciałabym tam wrócić i zobaczyć Grecję oczami nieco starszej już dziewczyny. A Akropol to naprawdę jedyny w swoim rodzaju zabytek. Zresztą sama Grecja też jest jedyna w swoim rodzaju.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://ksiazkawpodrozy.blogspot.com : )

Skomentuj

