NA ZAMKU W PIESKOWEJ SKALE

Większość lipca spędzam w domu: chodzę na spacery, korzystam z fajnej pogody, odwiedziłam zoo i zapisałam się na tańce – trzeba się troszkę poruszać! Mając sporo wolnego czasu chciałabym zaprosić Was na wycieczkę do Pieskowej Skały, osady na terenie Ojcowskiego Parku Narodowego, która znana jest dzięki znajdującemu się tutaj zamkowi o tej samej nazwie.

Najstarsze wzmianki o zamku w Pieskowej Skale pochodzą z 1315 roku, pojawiły się one w dokumencie wydanym przez Władysława Łokietka. Umocnienia te miały być ochroną dla drogi łączącej Kraków ze Śląskiem. Obecnie zamek jest oddziałem Zamku Królewskiego na Wawelu. Pierwszy raz wybrałam się do Pieskowej Skały parę lat temu na rodzinną wycieczkę i już wtedy miejsce to bardzo mi się spodobało. W kolejnych latach wróciłam tam jeszcze dwa razy.

Tutejsze fortyfikacje pochodzą z XVII wieku i wzniesione zostały przez Michała Zebrzydowskiego na chwilę przed najazdem Szwedów w 1655 roku. Stworzone zostały w tak zwanym systemie nowowłoskim, którego głównymi elementami są wieloboczne bastiony połączone budynkami.

W południowym bastionie usytuowane zostały piękne ogrody, które warto zobaczyć szczególnie latem, gdy cała roślinność kwitnie. Wcześniej w tym samym miejscu znajdowały się stajnia i wozownia.

Moją uwagę zwrócił także dziedziniec arkadowy w stylu renesansowym powstały w XVI wieku. Także tutaj można zauważyć cechy włoskiej architektury. Ładnie prezentują się tutejsze rzeźby wykonane przez śląskie zakłady.

Myślę, że Pieskowa Skała to fajny pomysł na wycieczkę zwiedzając okolice Krakowa. Jestem pewna, że jeszcze kiedyś tam wrócę! Pozdrawiam serdecznie!

Tags: , ,

10 responses to “NA ZAMKU W PIESKOWEJ SKALE”

  1. ZielonaMila says :

    Piękne miejsce, byłem tam kilka razy i zachęcam wszystkich do odwiedzania tych okolic. Pozdrawiam

  2. Agata says :

    Zamek wygląda rzeczywiście pięknie, a roślinność do zawsze „wspomagacz” urody.

  3. marcin says :

    Świetne! Pieskowa Skała to jest perełeczka🙂

  4. monika says :

    ładnie. lubię zamki:)

  5. Ola says :

    bardzo tam ładnie, szkoda, że rzadko bywam w tych rejonach..

    Blog o życiu & podróżach
    Blog o gotowaniu

Skomentuj

