PIĘKNE PLAŻE W NEA PLAGIA

Choć w Grecji byłam ponad 10 lat temu, do dziś pamiętam piękne plaże w miejscowości Nea Plagia na półwyspie Chalkidiki. Był to mój drugi wyjazd na zagraniczne kolonie, pamiętam jak bardzo się cieszyłam, że pojadę na wakacje tak daleko od domu, „za granice”. Choć wtedy podczas wyjazdów liczyły się dla mnie inne rzeczy niż w tej chwili, to i tak cieszę się, że miałam szansę tam pojechać. No i było to pierwsze miejsce, w którym na żywo zobaczyłam palmę!

neaplagia1Pocztówka, którą wysłałam do Babci… Ostatnio odnaleziona w Jej rzeczach, dołączyła do mojej kolekcji…

Po wielogodzinnej podróży autokarem, niestety kolonii nie organizowano samolotem, dotarłam pod hotel lub bardziej pensjonat, w którym miałam spędzić najbliższe dni. Poznałam wielu nowych znajomych z całej Polski i to było w tym wszystkim najlepsze. Nasz pensjonat położony był blisko plaży, na której codziennie spędzaliśmy sporo czasu. Podczas pobytu odwiedziłam również Ateny, Meteory i Saloniki – to były na prawdę fajne wakacje.

neaplagia

Wracając do samej miejscowości Nea Plagia, jest ona dość mała, natomiast bardzo urokliwa, pełna tawern i małych restauracyjek, z piękną, piaszczystą plażą. W pobliżu miejscowości znajdują się wielokolorowe parki oraz typowo greckie zabudowanie. Miejscowość jest typowym nadmorskim kurortem, odwiedzanym przede wszystkim przez Greków z Salonik, którzy zmęczeni pracą i hałasem w mieście przyjeżdżają tutaj na wypoczynek i plażowanie.

Do następnego razu! Pozdrawiam🙂

Tags: , ,

7 responses to “PIĘKNE PLAŻE W NEA PLAGIA”

  1. Agata says :

    oj, jak ja lubię Grecję i w ogóle Morze Śródziemne. Grecy są zawsze gościnni, mili i nie natarczywie, piękne zabytki, pyszne jedzenie, czegóż chcieć więcej🙂 Ja w maju jadę na Cypr Północny🙂 Już nie mogę się doczekać, uszczknę troszkę śródziemnomorskiego słońca i atmosfery🙂

    • Asia B says :

      Też chciałabym pojechać.. gdziekolwiek.. Niestety zły splot zdarzeń sprawił, że prawdopodobnie w tym roku nie pojadę nigdzie😦
      Ja też lubię Grecję choć nie jest to mój ulubiony kraj🙂

      • Arlen says :

        Witaj Asiu, no wlaśnie moze by do Grecji na motocyklu😉 a ten zly splot zdarzen tez moze sie odwrocic i twoje wakacje moga byc najpiekniejsze z pieknych😉 Pozdrawiam

  2. Agroturysta says :

    Dołączam się do pozytywnych opinii o Grecji. Byłem tam już parę razy wraz z rodziną i naprawę było cudownie. Ciekawe zabytki, dobre jedzenie, mili ludzie i sprzyjający klimat. Szkoda tylko, że w tak pięknym mieście szerzy się taki kryzys.

    • Asia B says :

      Szkoda, ale z drugiej strony myślę, że troszkę są sobie winni.. Jeżeli zaś chodzi o sam kraj jako miejsce to polecam oczywiście🙂 Meteory przede wszystkim!

  3. Ela says :

    Przez 10 lat pozmieniało się niemało, ale co zrobić czas leci a z nim cywilizacja..

Skomentuj

