TROCHĘ O TARGACH, TROCHĘ O PLANACH

W poprzedni weekend wybrałam się na Targi Turystyczne, organizowane każdego roku w Katowicach. Podczas imprezy zobaczyłam taniec brzucha na stoisku Maroko, wypiłam dobrą turecką herbatę na stoisku Turcji oraz dostałam pamiątkowy magnes na lodówkę w stoisku Tunezji. Dziś chciałam podzielić się z Wami moją opinią na temat tej imprezy i przedstawić plany najbliższych wycieczek po Polsce.

targi3

Na katowickie Targi Turystyczne wybieram się co roku, przede wszystkim dlatego, że mieszkam dwa przystanki autobusem od nich. W tym roku wybrałam się jeszcze chętniej z powodu obecności Agaty z biura AlanyaOnline, którą miałam okazję poznać w Turcji dwa lata temu.

Na targach obecni byli wystawcy z Polski i ze świata, mniejsze i większe biura podróży oraz stoiska konkretnych państw, zapraszających do przyjazdu na ich teren. Bardzo podobało mi się stoisko Maroko, ładne foldery z pięknymi zdjęciami, zespół muzyczny oraz pokaz tańca brzucha. Kolejne stoisko, które zwróciło moją uwagę to Tunezja, w tle dużych rozmiarów drzwi w charakterystycznym, tunezyjskim stylu, baklawa na próbę, no i magnesiki na lodówkę. Będąc w Tunezji nie kupowałam za wiele pamiątek, jedynie pocztówki, przyprawy do domu i różę pustyni – teraz mam również magnes przedstawiający niebieskie drzwi.

targi1

Na stoisku AlanyaOnline udało mi się porozmawiać chwilę z Agatą, współwłaścicielką biura oraz współautorką książki „Turcja. Półprzewodnik obyczajowy”. Powspominałam moją wycieczkę do Kapadocji, napiłam się dobrej, tureckiej herbaty i zamieniłam dwa zdania z tureckim znajomym, pracownikiem biura. Nawet zostałam zaproszona ponownie do Turcji! Z pewnością jeszcze się tam pojawię, Turcja to na prawdę interesujący kraj. Jeżeli zaś chodzi o biuro AlanyaOnline to polecam wszystkim będącym w Alanii na wakacjach, którzy nie chcą przepłacać za wycieczki fakultatywne.

Pozytywnie zaskoczyli mnie również polscy wystawcy. Ładnymi stoiskami pochwaliły się województwa śląskie, lubelskie oraz świętokrzyskie. Wszystkie miały ładnie przygotowane foldery reklamowe, województwo świętokrzyskie jeden nawet w 3D, ładne wystawy i zdjęcia. Większość ulotek powstała przy współfinansowaniu z UE, ale widać, że to dobrze wydane pieniądze.

targi2

Foldery reklamowe wyżej wymienionych województw wpłynęły na powiększenie listy miejsc w Polsce, które planuję zobaczyć w tym roku. Oto one:

– Zamość – nigdy jeszcze nie byłam, a to miejsce z pewnością warte jest zobaczenia,

– Dworek w Puławach, Zamek w Janowcu nad Wisłą oraz Kazimierz Dolny – te miejsca przyszły mi do głowy po przeczytaniu folderu zabranego ze stoiska województwa lubelskiego,

– Twinpigs w Żorach – Westernowy Park Rozrywki, pomysł ten zrodził się już jakiś czas temu, ale w dalszym ciągu czekam na otwarcie kolejki górskiej.

Lubicie zwiedzać Polskę, czy jednak preferujecie wyjazdy za granicę? Ja lubię jeździć za granicę, ale muszę przyznać, że w Polsce też jest wiele ciekawych miejsc wartych zobaczenia.

Pozdrawiam i do następnego razu!

P.S. Przepraszam za jakość zdjęć, ale były robione telefonem komórkowym😉

Tags: ,

17 responses to “TROCHĘ O TARGACH, TROCHĘ O PLANACH”

  1. chilli_in_june says :

    Zagranicą nie pogardzę, ale często jest tak, że cudze chwalimy, a swego nie znamy! Polska jak najbardziej ma wiele do zaoferowania – co roku z rodzicami robimy sobie wypad w różne regiony Polski. Według nich pozmieniało się wiele i w ciągu 20 lat kiedy podróżowali, wszelkie zapyziałe i doprowadzone do ruiny dworki zamieniły się w cudownie odrestaurowane miejsca warte zobaczenia. No a dodatkowo polskie krajobrazy i charakterystyczne miasta i maisteczka. Co prawda pogoda na takie wyjazdy mogłaby być lepsza, ale nie można mieć wszystkiego. Jak najbardziej WARTO!😉
    Serdecznie pozdrawiam

    • Asia B says :

      Ja też lubię jeździć za granicę, nawet wolę jechać za granicę, ale jakby się tak dobrze przyjrzeć to w Polsce mamy wiele wspaniałych miejsc, które warto zobaczyć, a także warto polecić znajomym z zagranicy🙂
      Również serdecznie pozdrawiam!

  2. Wypad na WEEKEND says :

    Ponieważ mieszkam na południu Polski, bliżej mi na Węgry i Słowację, niż w okolice centralnej Polski. Na długi weekend majowy wybieram się do Budapesztu i okolic. Ty dowiadujesz się jako pierwsza😉 Pozdrawiam serdecznie🙂

    • Asia B says :

      Ja mieszkam w Siemianowicach Sląskich, więc też na południu, ale tak mi się życie ułożyło, że trochę czasu spędzam w lubelskim😉
      Budapeszt super! Polecam🙂 Trochę o nim napisałam na blogu po grudniowej wizycie🙂
      Pozdrawiam!

  3. Agata says :

    ja zdecydowanie wolę jeździć za granicę, chociaż w Polsce jest rzeczywiście wiele pięknych miejsc, w których można zapomnieć całym świecie.
    Ja ostatnio ciagle jestem rozczarowana targami…. nie wiem co się dzieje, czy ja już mam takie wymagania, czy coraz gorsze są te imprezy. …

    • Asia B says :

      Dokładnie! Dlatego Polskę też trzeba zwiedzać, no i polecać obcokrajowcom😉

      A co do targów, to w Sosnowcu byłam bardzo zawiedziona, nawet nie było o czym pisać.. Ale w Katowicach było ok🙂

  4. Kasia says :

    Chętnie bym poszła na takie targi, jednak wydaje mi się, że najbliżej mnie są w Warszawie (jeżeli w ogóle są). Wesołych Świąt!!!🙂

  5. http://krushynaofficial.blogspot.com says :

    za każdym razem, kiedy chcę się wybrać na TT to nie mogę;] zawsze wtedy robię coś innego, ale kiedyś się wybiorę:)
    No, no lubelskie fascynuje;) Zamość, Puławy, Janowiec, Kazimierz – zapraszamy :))))
    osobiście preferuje za granicę, ale jak tylkoo mogę to Polska oczywiście!

  6. Blog turystyczny clickandtravel.pl says :

    Kazimierz Dolny jak najbardziej warto odwiedzić, osobiście jednak odradzam wyprawę tam w weekend lub w jakiś inny dzień wolny od pracy. Chyba że lubisz nieprzebrane tłumy. Niestety, bliskość Lublina i Warszawy robi swoje.

  7. Blogowy Świat says :

    uwielbiam tego typu imprezy, potem wychodzę z nich z listą miejsc które chcę odwiedzić🙂

    • Asia B says :

      Ja też lubię tego typu imprezy🙂 Fakt, można znaleźć pomysł na wakacje, a ja dodatkowo próbuję być jeszcze na bieżąco z branżą, z którą łączę przyszłość😉

  8. Travelling Milady says :

    Uwielbiam poznawać świat, ale Zamość też mam na swojej liście. Pewnie jednak prędzej wybiorę się w odległe miejsca. Najlepiej trochę wycieczek zagranicznych i trochę krajowych:)

Skomentuj

