NA POŁUDNIOWYM BRZEGU – PESCHIERA DEL GARDA

Nie wiem jak u Was, ale za moim oknem nadal zalega śnieg. Najchętniej uciekłabym stąd jak najdalej.. Ostatnie dni spędziłam w.. łóżku z powodu choroby, ale za to miałam czas żeby poczytać książkę i przeglądnąć zdjęcia z wakacji by choć na chwilę zobaczyć ładną pogodę. Dziś chciałabym zabrać Was do miejscowości Peschiera del Garda, oczywiście nad jeziorem Garda we Włoszech.

peschiera5

Peschiera del Garda znajduje się na południowym brzegu jeziora. Jest to renomowany kurort turystyczny, a także ważny ośrodek handlowy oraz przemysłowy.

Podczas moich wakacji nad Gardą spędziłam tutaj parę dni na jednym z campingów. Polecam tę miejscowość każdemu, kto po paru dniach zwiedzania pragnie chwilę odpocząć na plaży. Należy jednak pamiętać, że plaże oraz dno jeziora są kamieniste, dlatego warto zabezpieczyć się kupując ochronne obuwie.

Peschiera del Garda nie jest jednak tylko miejscem dla osób lubiących słońce i plaże. W centrum miasta znajdują się wenecko-austiackie fortyfikacje, a po fragmentach murów można spacerować, dzięki czemu ma się okazję podziwiać piękne widoki.

peschiera6

Spacerując ulicami miasta trafiłam również do tutejszego kościoła Chiesa di San Martino Vescovo, jest to jeden z najstarszych kościołów diecezji werońskiej. Jego historia sięga XI wieku, kiedy to Peschiera była miejscowością rybacką nastawioną na handel. Wewnątrz można zobaczyć piękne freski namalowane przez Pina Saoncella oraz pięć ołtarzy.

peschiera4

peschiera2

Wieczorem kiedy zachodzi słońce warto wybrać się na spacer wąskimi uliczkami miasta, w których co krok natrafimy na smaczne lodziarnie, trattorie proponujące dania tutejszej kuchni, a także bardziej wykwintne restauracje.

peschiera1

Jeżeli chodzi o camping, to ten gdzie nocowałam nazywa się Bella Italia. Położony jest bezpośrednio nad brzegiem jeziora. Na jego terenie znajduje się kompleks basenów ze zjeżdżalniami, place zabaw, boiska sportowe, sklepy oraz restauracje. Polecam restaurację Corte Riga, na prawdę smaczne jedzenie. Myślę, że campingi nad jeziorem Garda to na prawdę fajne rozwiązanie, wychodzą sporo taniej niż hotele, szczególnie po sezonie, a warunki są w porządku.

Warto wspomnieć również, że w mieście znajduje się także dworzec kolejowy, który oferuje nam bezpośrednie połączenia z takimi miastami jak Mediolan czy Wenecja.

Jak Wy spędzacie czas w tegoroczną zimową wiosnę? Planujecie już wakacje? A może już zaplanowaliście i odliczacie dni do wyjazdu? Pozdrawiam i do następnego razu!

Tags: , ,

10 responses to “NA POŁUDNIOWYM BRZEGU – PESCHIERA DEL GARDA”

  1. Agata says :

    🙂 i te lody latem! nie mogę się doczekać kiedy będę mogła zjeść lody latem! teraz strach nawet podejść do alejki z mrożonkami w markecie.
    Ja wybieram się na Cypr (to na pewno) – już 6 maja, a potem 17 maja mam w planach Maroko. Co do Maroka niestety nie mam jeszcze pewności…Mam nadzieję, że wypali, bo chętnych jest dużo i nie wiem czy nie za późno wysłałam zgłoszenie. Będę oglądać hotele w obu miejscach ale i relaksu nie zabraknie🙂

  2. ArtZ says :

    Witam. Ciekawe jak dziś, czy jeszcze śnieg zalega?🙂 Pozdrawiam!

  3. DiM says :

    Nie byłem nad jeziorem Garda, ale podobno jest przepięknie.

  4. Awi says :

    Niestety nie byłem jeszcze nad Jeziorem Garda, choć bardzo lubię włochy. Jakiś czas temu nocowałem stosunkowo niedaleko w Triento

Skomentuj

