ZA MAŁO CZASU

Doba stanowczo powinna mieć więcej niż 24 godziny. Ostatnio trudno mi ze wszystkim zdążyć: nauka, pisanie pracy, praca, pisanie recenzji, wycieczki między dwoma domami, tym moim i tym Jego, to wszystko sprawia, że nie mam czasu ani na pisanie bloga, ani na odwiedzanie innych blogów. Żeby jednak tak zupełnie Was nie zostawiać postanowiłam napisać co u mnie słychać.

krakow7Moją majówkę w tym roku spędziłam w większości w domu, niestety pogoda nas nie rozpieszczała i wycieczka do Ogrodzieńca musiała zostać przełożona. Odwiedziłam jednak kolejny raz mój ukochany Kraków. Spacerowałam uliczkami, byłam na wawelskim wzgórzu i pod nim, by odwiedzić Smoka, na chwilę wstąpiłam do Sukiennic i spędziłam miło czas na rynku, na moment zahaczyłam też o Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego – podoba mi się ten budynek. Udało mi się również wybrać na Kazimierz, dawno tam nie byłam, a już na pewno nigdy nie odwiedziłam tylu ciekawych miejsc, w których istnieniu dopiero teraz się dowiedziałam.

kr3

kr2

O samym Krakowie, Starym Mieście, Collegium Maius już parę razy wspominałam. Dzisiaj chciałabym przybliżyć Wam Kazimierz. Krakowski Kazimierz jest jedną z najmodniejszych dzielnic Krakowa, tutejsze ukształtowanie zawdzięczamy bliskiemu, trwającemu przez wieki sąsiedztwu chrześcijańsko-żydowskiemu.

Pomimo, że kiedyś już odwiedziłam tą dzielnicę i widziałam tą synagogę to jednak nie zwiedziłam jej od środka, tym razem się udało. Stara Synagoga na Kazimierzu jest jedną z najstarszych zachowanych w Polsce oraz jednym z najcenniejszych zabytków żydowskiej architektury sakralnej w Europie.

kr5kr4

Kolejne kroki skierowałam w stronę kazimierskiego rynku. Został zbudowany w XIV wieku jako ratusz miasta Kazimierz, który dziś jest częścią Krakowa. Obecnie we wnętrzu znajduje się Muzeum Etnograficzne.

kr7

Ciekawym miejscem jest również zespół budynków dawnej zajezdni tramwajowej przy ulicy Św. Wawrzyńca. Miejsce to było użytkowane w pełni jeszcze w 1992 roku, następnie zabezpieczony i wyremontowany spełnia dziś funkcję trochę biurowca, a trochę składnicy muzealnej zabytkowego taboru, mieści się tutaj Muzeum Inżynierii Miejskiej.

kr6

Reszta długiego weekendu minęła mi na spacerach, jeździe na rowerze, spotkaniach z rodziną i.. gotowaniu. Tym razem padło na kuchnię meksykańską, była quesadilla z farszem chilli con carne i… wszystkim smakowało, a to najważniejsze!

A co do Ogrodzieńca, to takie fajne plany były, a pogoda wszystko zepsuła, ale co się odwlecze to nie uciecze – planuję wybrać się tam w czerwcu. Parę razy zwiedziłam już zamek, ale na Jurę zawsze lubię wracać, a tym razem planuję odwiedzić także Gród na Górze Birów, może ktoś z Was był i podzieli się wrażeniami?

Jeżeli zaś chodzi o nowości związane z recenzjami, to już niedługo pojawi się na blogu moja recenzja książki o afrykańskim klimacie, a dokładniej o kraju, który znajduje się na mojej liście TOP 10 do odwiedzenia!

Pozdrawiam i do następnego razu!

11 responses to “ZA MAŁO CZASU”

  1. Kasia says :

    Oj, jak ja bym chciała, żeby doba miała przynajmniej 30 godzin…😉

    Nigdy nie byłam w Krakowie, ale jest na pierwszym miejscu do odwiedzenia spośród wszystkich polskich miast🙂 Czekam na recenzje książki!🙂

  2. Kasia says :

    a ja się cieszę, że doba ma 24h i nawet wolałabym żeby miała mniej …może w końcu mniej bym pracowała😉
    Twoje zdjęcia jakoś przypomniały mi piosenkę Myslovitz „Kraków”🙂
    Pozdrawiam

  3. Agata says :

    Ani w Ogrodzieńcu ani w Kazimierzu niestety nie byłam…bardzo przyjemnie oglądało się Twoje zdjęcia i czytało opisy🙂 jak zawsze🙂 Sam Kraków jest naturalnie pięknym miejscem, tyle mam jeszcze do zobaczenia….

  4. uzik says :

    Kraków moim zdaniem jest najpiękniejszym miastem w Polsce. Uwielbiam spędzać tam czas, Tam i w okolicach Krakowa

Skomentuj

