JARMARK WE WROCŁAWIU

Stół ładnie przystrojony, a na nim wiele smacznych potraw, potraw, na które czekamy cały rok. Z radia dobiegają dźwięki kolęd, a w rogu pokoju stoi pięknie ubrana choinka. Wokół stołu zasiada cała rodzina by wspólnie świętować Boże Narodzenie. Ale czegoś tu brakuje… Czego? Śniegu! Jak mówi znana, świąteczna piosenka, „I’m dreaming of a white Christmas”… Niestety śnieg nie zawsze przychodzi w momencie kiedy go oczekujemy, ważne jednak jest to, że święta mijają nam w ciepłej, domowej, rodzinnej atmosferze. Mam nadzieję, że tak jest i u Was. Dzisiaj chciałabym Wam opowiedzieć o moich przygotowaniach do tegorocznych świąt i o Jarmarku Bożonarodzeniowym we Wrocławiu.

DSC06188_800x600

W tym roku pierwszy raz ubrałam swoją choinkę. Swoją, ponieważ wyprowadziłam się z domu i choć Święta i tak spędzam z rodziną, chciałam aby w moim mieszkaniu również była choinka. Kupiłam śliczny bieżnik na stół, a do wazonu włożyłam złotą jemiołę. Upiekłam i przyozdobiłam duuużo pierników, no i pomogłam zrobić rybkę po japońsku. Do moich świątecznych przygotowań postanowiłam dołożyć również wyjazd na Jarmark Bożonarodzeniowy we Wrocławiu.

W ostatnią sobotę udałam się autokarem z Katowic do Wrocławia, dzięki promocji Polskiego Busa zajechaliśmy w dwójkę, w dwie strony za 28 złotych. Kiedy udało się nam dotrzeć na rynek akurat trwała parada kolędników. Przystanęłam więc na chwilę, aby popatrzeć i zrobić parę zdjęć. Cały czas zastanawiam się jak ci ludzie to robią, że chodzą na szczudłach. Z mojej strony generalnie wielki szacunek. We Wrocławiu spotkałam się również z moją siostrą i jej rodziną. Moja 2,5-letnia siostrzenica była zafascynowana diabłem i szwagier został przymuszony do chodzenia za kolędnikami, tak aby nie spuścić diabła z oczu.

DSC06105_800x600

DSC06127_800x600

DSC06128_800x600

DSC06129_800x600

Potem przyszedł czas na grzane wino. Niestety muszę przyznać, że nie było ono powalające. Wieczorem udało się nam znaleźć tańszego i lepszego w smaku grzańca z pomarańczką. Kiełbaski z grilla również nie powalały, ale nastrój był tak wspaniały, że można było to wszystko wybaczyć.

DSC06141_600x800

DSC06271_600x800

Organizatorzy przygotowali również wiele atrakcji dla najmłodszych. Był bajkowy lasek, gdzie można było wysłuchać znanych i lubianych bajek, między innymi Królowej Śniegu, przejechać się kolejką górską lub małymi karuzelami. Szkoda tylko, że ceny tych atrakcji były dość wysokie. Niedługi przejazd kolejką kosztował 10 złotych od osoby. Zakładając, że na Jarmark przyjechała 4-osobowa rodzina, za taką przejażdżkę musiała zapłacić 40 złotych… Moim zdaniem dość sporo.

DSC06201_800x600

Przechadzając się między stoiskami, można było znaleźć wiele wspaniałości, od świątecznych smakołyków, przez różnego rodzaju alkohol, do przeróżnych pomysłów na prezenty oraz ozdoby choinkowe. Do domu przywiozłam duży piernik w kształcie serca, świąteczny kubek, a także podkowę z moim imieniem. Spróbowałam także miodu pitnego pierwszy raz w życiu.

DSC06283_800x600

DSC06268_800x600

DSC06157_800x600

DSC06156_800x600

Jeżeli chodzi o moją ogólną opinię na temat Jarmarku to uważam, że był zorganizowany na na prawdę dobrym, europejskim poziomie. Bardzo ładne stoiska, budki z jedzeniem, dodatkowe atrakcje, duża choinka oraz wiele kolorowych światełek sprawiały, że można było poczuć magię świąt, nawet jeśli nie było śniegu, a szkoda, bo choć ogólnie nie przepadam za tym białym puchem, to Bożemu Narodzeniu dodaje on dodatkowego klimatu.

DSC06276_600x800

DSC06273_600x800

DSC06161_600x800

Teraz wracam już do rodziny, aby spędzić z nimi resztę Świąt. Dziś wieczorem planujemy wspólnie oglądać „Opowieść Wigilijną”. Jeszcze raz życzę Wam wesołych świąt Bożego Narodzenia! Pozdrawiam i do następnego razu.

Tagi: ,

16 responses to “JARMARK WE WROCŁAWIU”

  1. podróżnik says :

    Uwielbiam takie jarmarki! Ten we Wrocławiu wygląda bardzo ciekawie.

  2. muzyka says :

    Takie jarmarki mają swój niepowtarzalny klimat

  3. Kasia says :

    Nawet nie wiedziałam, że w polskim miastach również są takie jarmarki 😉 Może również kiedyś zawitam 🙂 Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nadchodzącym roku! 🙂

  4. Anna Kowalska says :

    Świetny wpis, mam nadzieję, że się nie obrazisz
    jeśli dodam Cię do listy najlepszych blogów o podróżach –
    http://blog-podroze.blogspot.com .

  5. coralovy says :

    Muszę się wybrać na ten jarmark w tym roku, żeby to zobaczyć na żywo 🙂

  6. Tyczka says :

    kiedy nowy post ?:)

  7. zegarek tissot says :

    Świetne zdjęcia, w tle widoki jak u Pawłowskiego na wyprawach!
    http://luxtime.pl/pl/i/luxtime-zdobywa-szczyty/97

  8. dariakobuz says :

    Ach ten Wrocław!! Kocham to miasto.
    Bardzo ładne zdjęcia, chciałabym kiedyś trafić na taką imprezę we Wrocławiu…

  9. marcinkiejkut says :

    Nie miałem pojęcia, że takie rzeczy dzieją się na wrocławskim jarmarku! Byłem kilka razy przelotem przez Wrocław i nawet raz był jakiś targ na Świdnickiej, ale że takie dziwy się dzieją – nie miałem pojęcia.

  10. Magda says :

    rewelacyjny klimat… 🙂

  11. krakow-zwiedzanie says :

    Ponoć to jeden z najlepszych tego typu jarmarków w Europie 🙂

Skomentuj

