Majówka w chorzowskim ZOO

Na początku posta chciałabym przeprosić, że tak długo nic nie pisałam oraz podziękować tym, którzy mimo wszystko nadal odwiedzają mojego bloga – to bardzo cieszy i napawa chęcią do dalszego jego tworzenia.

Niestety nie wszyscy mogą sobie pozwolić na długi weekend majowy – wczoraj musiałam być w pracy. Udało mi się jednak wykorzystać ładną pogodę w czwartek i wybrałam się do ZOO w Chorzowie, bo dawno już tam nie byłam. Dzięki temu wypadowi choć na chwilę udało mi się oderwać od pracy i zrelaksować.

zoo2

Śląski Ogród Zoologiczny, bo tak naprawdę nazywa się ZOO w Chorzowie, położone jest na terenie Parku Śląskiego. Jego obszar to 49 hektarów, dzięki czemu jest trzecim pod względem wielkości ogrodem zoologicznym w naszym kraju. Pierwsze klatki dla zwierząt pojawiły się tutaj już w 1954 roku, łatwo więc policzyć, że nie tak dawno chorzowskie ZOO obchodziło swoje 55 urodziny.

Jedną z atrakcji tutejszego Ogrodu jest również Kotlina Dinozaurów, z 1975 roku, w której można znaleźć betonowe rekonstrukcje szesnastu dinozaurów, których szczątki zostały odkryte przez grupę polskich naukowców na pustyni Gobi. Pamiętam to miejsce z dzieciństwa, kiedy to rodzice zabierali mnie do zoo, była to na prawdę fajna atrakcja, kiedy nie było jeszcze parków z „największymi” lub „ruszającymi” się dinozaurami, a biorąc pod uwagę frekwencję oraz uśmiechy na twarzy dzieci odwiedzających to miejsce 1 maja, można z przekonaniem powiedzieć, że nadal jest to fajna atrakcja.

zoo6

zoo5

Moją największą uwagę zwróciły nowe pawilony dla żyraf oraz tygrysów. Pierwsze ze zwierząt dostały nowy, całoroczny pawilon, z którym sąsiadują wybiegi zewnętrzne, o powierzchni 4 800 m2, połączone z sąsiadującym wybiegiem o nazwie „Afryka”.

zoo14

Tygrysy również mają nowy pawilon, z przylegającym do niego wybiegiem, gdzie znajduje się drewniany domek oraz basen z kaskadą wodną. Oba pawilony wykonane zostały z pieniędzy Unii Europejskiej o czym informują tablice umieszczone na ogrodzeniach i obiektach – każdy korzysta, nie każdy widzi – zwierzęta te mało zainteresowane są pewnie polityką Unii Europejskiej, ale ich nowe domki z pewnością przypadły im do gustu. Pamiętam jak jeszcze nie tak dawno tygrysy zamknięte były w nie tak dużych klatkach, a teraz mają na prawdę spory i ładny teren.

P.S. Tak bardzo podobają mi się te zwierzęta, że mają najwięcej zdjęć🙂

zoo9

zoo13

zoo12

zoo11

zoo10

zoo8

Jeżeli ktoś z Was w okresie wakacji będzie w pobliżu, to może zechce się wybrać do Śląskiego Zoo. Ja gorąco polecam. Wiem, że jest sporo osób przeciwnych tego typu instytucją, ja sama nie jestem zwolenniczką zamykania zwierząt, ale wiem, że te w zoo, nie poradziłyby sobie już na wolności, a dzięki naszej wizycie w Ogrodzie i zakupie biletu, możemy pomóc w utrzymaniu tych kochanych zwierzaków.

zoo15

zoo4

zoo3

Zoo, od maja do września, otwarte jest od 9.00 do 19.00 , a kasy zamykane są godzinę wcześniej. Ceny biletów: normalny 15 złotych, ulgowy 8 złotych, rodzinny 38 złotych.

Jak pewnie część z Was wie, z mojego Facebooka, już niedługo lecę na urlop na Kretę. Już nie mogę się doczekać, bo dawno nie byłam już na wakacjach. Z pewnością po powrocie napiszę co zwiedziłam, wstawię zdjęcia oraz praktyczne informacje. Zapraszam!

Tags: , ,

6 responses to “Majówka w chorzowskim ZOO”

  1. JanO says :

    Chętnie skorzystam z zaproszenia do ZOO zwłaszcza ,że są wakacje a ZOO naprawdę dobrze się prezentuje.

  2. sikorat says :

    Zoo to jednak super pomysł na spędzenie wolnego czasu. Można pospacerować, pooglądać zwierzęta. Dla dzieciaków to wielka frajda, a i ja się świetnie zabawie. Pozdrawiam. Już planuję własną wycieczkę!
    http://www.prezentnakazdaokazje.blogspot.com

  3. CzajkaPodroze says :

    Nigdy nie byłem w Chorzowskim ZOO ale po tej relacji chcę je w przyszłym sezonie odwiedzić

  4. krakow-zwiedzanie says :

    Uwielbiam to zoo🙂 mam tam ponad 2 godziny drogi, ale i tak uwielbiam je odwiedzać🙂

  5. Grzegorz says :

    Właśnie planuję „wycieczkę” po polskich ZOO,ostatnimi czasy zwiedzałem, troszkę przyciasne Antwerpskie i wyremontowane w Zamościu, pzdr

Skomentuj

